Napísali o nás

Sila svietidiel a svetelných reklám

Tento článok bol uverejnený v časopise ASB č. 235, DECEMBER/2022 a nachádza sa aj na stránke https://www.asb.sk/stavebnictvo/technicke-zariadenia-budov/sila-svietidiel-a-svetelnych-reklam
Svetelná reklama OM OPTIK

Poctivá remeselná výroba, komponenty z lokálnych zdrojov, udržateľné a ľahko opraviteľné riešenia. To sú hlavné firemné kréda spoločnosti Bitter Studios, ktorá sa svetelným reklamám a dizajnovému osvetleniu venuje už dvadsať rokov.

Logo, ktoré si ľahko zapamätáte

Potrebujete efektívne zviditeľniť svoju firmu, značku či prevádzku? Jedným z možných spôsobov, ako pritiahnuť pozornosť nových zákazníkov, môže byť aj svetelná reklama. Zaujímavo materiálovo či rozmerovo stvárnené a podsvietené logo v interiéri alebo na fasáde budovy dokáže upútať pohľad. Dokonca sa aj zapísať do podvedomej pamäti okoloidúceho bez toho, že by si to vôbec uvedomil.

Svetelná reklama pomáha značke či firme „vyčnievať z davu“. Mala by byť navrhnutá tak, aby bola výrazná, čitateľná, no zároveň nie rušivá. „V našej spoločnosti kladieme dôraz na osobné stretnutie s klientom a poradenstvo ešte pred samotným návrhom,“ prezrádza Peter Bitter, majiteľ spoločnosti Bitter Studios, a pokračuje: „Nie každá klientova predstava by musela viesť k uspokojivému a trvácnemu výsledku. Niekedy mu vieme ponúknuť iný pohľad na vec a také riešenie, ktoré je nielen cenovo dostupné, ale aj čo najúspornejšie.“

foto: Katarína Bitter Gavorníková

Z domácich zdrojov a udržateľne

Jedna z najväčších devíz tejto značky z pohľadu zákazníka je vyrábať opraviteľné produkty. „Snažíme sa totiž dávať veciam druhú šancu,“ prezrádza majiteľ spoločnosti. Drvivá väčšina návrhov a realizácií od Bitter Studios sa nachádza na Slovensku. Rovnakého motta sa značka drží aj pri nákupe komponentov, či už pre svietidlá, alebo svetelné reklamy. Čo najviac sa ich snaží nakúpiť v lokálnom, nanajvýš však v európskom priestore. „Podporovať lokálnu ekonomiku je pre nás veľmi dôležité,“ vysvetľuje Peter Bitter.

Firma pri výrobe svetelných, 3D reklám a svietidiel postupne nahrádza plast inými, trendovejšími materiálovými alternatívami. Či už ide o antikoro s prakticky neobmedzenou životnosťou, alebo o drevo či hliník. Bitter Studios už dávno upustilo od neónových zdrojov a nahradilo ich úspornými LED-kami.
Ak by firma neinvestovala do nových špeciálnych výrobných zariadení, expanzia a zaujímavejšia ponuka pre čoraz náročnejšieho klienta by nebola možná. Vďaka novej laserovej rezačke dnes napríklad dokážu v spoločnosti vyrobiť písmeno či logo s rozmermi až 3 × 3 metre.

foto: Katarína Bitter Gavorníková

Čo je trendy?

Ešte pred zhruba dvoma dekádami umelý zdroj osvetlenia plnil v interiéri jedinú funkciu – kompenzoval v priestore denné svetlo. Moderné svietidlá toho dokážu podstatne viac. „Dnes je samozrejmosťou inteligentné ovládanie. Nielen čo sa týka intenzity svietivosti, ale napríklad aj rôzneho farebného ladenia aj počas dňa. Aby mal človek pocit, že je na dennom svetle,“ prezrádza majiteľ spoločnosti.

Napísali o nás

Dajte o sebe vedieť!

Tento článok bol uverejnený v časopise ASB č. 233, SEPTEMBER/2022 a nachádza sa aj na stránke https://www.asb.sk/biznis/dajte-o-sebe-vediet
Zdroj: Cuvée - foto Martin Kubečka

Viete, ako efektívne zviditeľniť svoju firmu, značku či prevádzku? Jedným z možných kľúčov k úspechu a zároveň spôsobov, ako pritiahnuť pozornosť nových zákazníkov, môže byť aj svetelná reklama.

Zaujímavo materiálovo či rozmerovo stvárnené a podsvietené logo v interiéri alebo na fasáde budovy dokáže upútať pohľad. Dokonca sa aj zapísať do podvedomej pamäte okoloidúceho bez toho, aby si to vôbec uvedomil. Svetelná reklama pomáha značke či firme „vyčnievať z davu“ a pridáva nehmatateľnú hodnotu. Mala by byť navrhnutá tak, aby bola výrazná, čitateľná, no zároveň nie rušivá.

„Osobné stretnutie s klientom a poradenstvo pred samotným návrhom je veľmi dôležité,“ prezrádza Peter Bitter, majiteľ spoločnosti BITTER STUDIOS, ktorá sa svetelným reklamám venuje už viac ako dvadsať rokov.

„Nie každá klientova predstava by viedla k uspokojivému a trvácnemu výsledku, niekedy je potrebné ponúknuť mu také technické riešenie, ktoré zaručí svetelnej reklame čo najdlhšiu životnosť a zároveň bude čo najúspornejšie.“

foto: Katarína Bitter Gavorníková

Udržateľne

Firma pri výrobe svetelných a 3D reklám postupne nahrádza plast inými, trendovejšími materiálovými alternatívami. Či už ide o antikoro s prakticky neobmedzenou životnosťou, drevo, alebo hliník.
Pri nasvietení už dávno upustila od neónových zdrojov a nahradila ich úspornými LED.

Drvivá väčšina návrhov a realizácií od BITTER STUDIOS sa nachádza na Slovensku. Rovnakého kréda sa značka drží aj pri nákupe jednotlivých komponentov pre svetelnú reklamu. Čo najviac sa ich snaží nakúpiť v našom, nanajvýš európskom meradle. „Podporovať lokálnu ekonomiku je pre nás veľmi dôležité,“ vysvetľuje Peter Bitter.

foto: Katarína Bitter Gavorníková

Inovatívne a hlavne opraviteľne

Ak by firma neinovovala a neinvestovala do špeciálnych výrobných zariadení, expanzia a zaujímavejšia ponuka pre čoraz náročnejšieho klienta by nebola možná. Vďaka novej rezačke dnes napríklad dokáže vyrobiť písmeno či logo s rozmermi jednej časti až 3 × 3 metre a v skladačke bez obmedzenia.

V jej strojovom parku nechýbajú ani špeciálne zariadenia, napríklad rôzne CNC stroje na ohýbanie či laserová rezačka a zváračka. „Práca vo väčšine prípadov pripomína viac klenotnícku výrobu než reklamnú a všetky dokončovacie práce robíme výhradne ručne, preto aj používame označenie remeselná výroba.“

Samozrejmosťou je potom odborná montáž, záručný a pozáručný servis.

Peter Bitter, majiteľ spoločnosti BITTER STUDIOS | foto: Katarína Bitter Gavorníková

Azda jedna z najväčších devíz tejto značky z pohľadu zákazníka je výroba spoľahlivých a opraviteľných log.

„Vyrábame síce kompletne uzatvorené systémy, aby boli odolné proti vode či náletom hmyzu, no logá sú ľahko rozoberateľné, a tým aj opraviteľné. Snažíme sa totiž dávať veciam druhú šancu,“ prezrádza majiteľ spoločnosti.

Kontaktný formulár